Translate

sobota, 1 lutego 2014

Pielęgnacja paznokci!

Dzisiaj troszeczkę o naszych pazurkach. Jak wiadomo nasza dłoń jest naszą wizytówką, podajemy ją komuś kiedy się witamy, dlatego musimy wyjątkowo ją pielęgnować, tak jak paznokcie. Chcę podzielić się z Wami moimi sposobami pięlegnacji pazurków, mam nadzieję, że przydadzą się Wam moje porady i będziecie z nich zadowolone.

Zawsze podobały mi się długie, zadbane paznokcie, niestety u mnie było z tym dość ciężko. Jak juz kiedyś wspominałam paznokcie zawsze mi się łamały, rozdwajały, były bardzo słabe. W akcie totalnej desperacji kilka razy zrobiłam sobie sztuczne, ale jest to dość kosztowny interes, który dodatkowopogarsza stan paznokci. W wakacje po raz kolejny zrobiłam sobię tipsy, niestety bądz stety nie było mi pisane cieszyć się nimi zbyt długo, gdyż przez moją pracę (w sklepie z ciuchami) w czasie rozpakowywania towaru zaczęły padać - jeden po drugim. Wtedy się zawzięłam i powiedziałam sobie: koniec z tym, udałam się do rossmana i za namową Pani ekspedientki zakupiłam dość kontrowersyjną odżywkę Eveline 8w1, coż, dupy nie urwała, a wręcz przeciwnie już po pierwszych zastosowaniach czułam nieprzyjemny ból na paznokciach, mało tego, łamały się i rozdwajały jeszcze bardziej. Rozczarowana ów faktem porazkolejny wybrałam się do drogerii (tym razem była to zwykła prywatna drogeria) i tam przemiła Pani i jednocześnie dość nachalna poleciła mi odżywkę NAIL TEK II -cudowności! Odbudowała moje paznokcie jak żadna inna i wszystko byłoby cudownie gdyby nie fakt, że kosztowała mnie ona ponad 30zł! Pazurki miałam długie i zadbane jak nigdy i wtedy przeszedł wyjazd do anglii - o zgrozo, pech chciał, że zapomniałam zabrać nail teka ze sobą i podczas wycieczki do szkocji, kiedy miałam 4 minuty do autobusu, musiałam na niego biec z ciężką torbą w ręku. Żebym miała ze sobą jeszcze jakiś pilniczek... a tu nic, 2h w autobusie, potem 8h na dworcu i kolejne 9h w autobusie i tak sobie chodziłam ze złamanymi paznokciami. Po powrocie do domu trochę zapomniałam o niej, wiecie, przeprowadzka, masa spraw na głowie, jednak kiedy już się wprowadziłam i zaaklimatyzowałam w Gdyni zaczęłam kuraję od nowa, Teraz z domu bez pilniczka nie wychodzę, a bywa i tak, że nawet odżywki ze sobą zabieram. Moja pielęgnacja w ostatnim czasie trochę się zmieniła, paznokcie odzywiam teraz regenerum do paznokci, a nail teka używam jako bazy.

Oto mój sposób na "utrzymanie paznokci w porządku"

1.Jeżeli na paznokciach macie lakier - zmyjcie go. Ja przeważnie używam biedronkowego zmywacza z pompką z olejkiem kokosowym i gliceryną BE BEAUTY/ok.3zł Czasem jest to też zmywacz ISANA z rossmana :)

2. Piłowanie paznokci. Ważne jest, żeby uzywac szklanego badz papierowego pilnika, zdecydowanie odradzam metalowy ponieważ szarpie brzegi pazurkow i prowadzi do ich oslabienia, co prowadzi do lamania i rozdwajania.Paznokcie pilujemy w jedna strone, np od prawej do lewej, niesugerujcie sie paniami w filmach które zakladaja noge na noge i jezdza w obie strony po paznokciach, pilujac w jedna strone unikniecie ich rozdwajania! :) 

3. Moczę pazurki w różnych roztworach -w zaleznosci od tego co akurat mam w domu (nie moczcie ich przed pilowaniem, mokre sa miekkie i podatne na uszkodzenia)  *lekkopodgrzana oliwa i do tego sok z cytryny (oliwa wzmacnia i wybiela paznokcie) *czasem w cieplej wodzie z mydlem * olejek rycynowy (podgrzany-jak oliwa/wcieranie)

4.Czas na odzywkę! Kiedy pazurki wyschną nakladamy odzywkę. Ja na chwilę obecną uzywam regenerum do paznokci,może to być kazda inna odzywka, polecam do tego również olejek do skorek i paznokci Carla. Kiedy olejek mi się wchłonie nakładam Nail teka jako baze pod lakier.




5.Troche koloru. Kiedy odzywka wyschnie nakladamy lakier do paznokci w zaleznosci od tego jak mocny efekt chce miec na paznokciach: 2/3 warstwy. 

6.Manicure można zakonczyc utwardzaczem, ja używam Golden Rose gel look. ok 8.5zł

7. Na sam koniec kiedy pazurki sa już suche smaruję ręcę kremem, aktualnie używam dwóch z ziaji.

A Wy jak dbacie o swoje pazurki?? :)

5 komentarzy:

  1. dla mnie ten biedronkowy z pompka jest najlpeszym zmywaczem świata ;) miałam juz rózne i ten sprawdza się najlepiej :) co do odżywek tostosuje juz od ponad roku 8 w 1 i nie wyrządził mi zadnej krzywdy ( odpukać) -stosuje go jako baze pod lakier ( nałozony 1 na 4 dni) a wysychacz mam z sally hansen ;D dobro tego świata bo wysusza w mig ;DD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tez myślałam żeby zainwestować w SH, ale postawiłamna coś tańszego i póki co jest ok :D

      Usuń
  2. ŚWIETNIE, BARDZO MI SIĘ PODOBA :)
    życzę miłego wieczorku oraz zapraszam również w moje skromne progi

    www.nataliamajmonroe.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. miałam te Biedronkowy zmywacz-opakowanie spoko ale zmywacz dla mnie za mocno pachnie. Pozdrawiam. druga fanka wita :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja używam odżywki Eveline8w1 -cudo!:)

    OdpowiedzUsuń